Nederlandse Creatieve Industrie massaal naar DMexco

5 juni 2015 – Ruim 45 Nederlandse bedrijven presenteren zich dit jaar op het Holland Paviljoen tijdens DMexco. De beurs, die op 16 en 17 september aanstaande plaatsvind in Keulen werd begin dit jaar door de topsector Creatieve Industrie gekozen als strategische beurs. Onder de noemer ‘Creative Holland’ wordt het beste van de Nederlandse digitale, gaming, communicatie en media industrie gepresenteerd. Met een sterke focus op cross-overs.

DMexco 2015Met ruim 60.000 m2 beursvloer, 800 standhouders en 32.000 bezoekers in twee dagen, is DMexco by far het grootste event op het gebied van digitale marketing en media in Europa. Het programma biedt een mix van tech, media en creatie. Alle wereldspelers zijn aanwezig en op het programma staan namen als Adobe, Amazon, E-bay, Facebook, IBM, Philips, Buzzfeed, Vice en Nestle.

Grote impact
De Nederlandse creatieve industrie heeft een grote impact op het wereldwijde digitale landschap en het dagelijkse leven. Jeroen van Erp, topteam Creatieve Industrie ligt toe: ‘Deelname aan DMexco geeft Nederlandse ondernemers de mogelijkheid om te laten zien hoe ze met de combinatie van technologische innovatie en creativiteit ons dagelijks leven veranderen. Of dit nu gaat om serious games in de zorgsector, online platformen die je gebruikt om vliegtickets te boeken of partijen als Wetransfer of Booking.com.’

Op het Nederlandse programma staan diverse presentaties, ronde tafel sessies en een CMO ontbijtsessie. Daarbij wordt de combinatie gezocht tussen het beste van het Nederlandse en Duitse bedrijfsleven. Zo zijn ook grote Nederlandse partijen als Oxxio en Transavia aanwezig om in gesprek te gaan met Duitse collega’s. Tot slot wordt in samenwerking met de Duitse ambassades groots uitgepakt tijdens de Holland borrel op woensdagavond 16 september vanaf 17.30 uur.

Holland Paviljoen
Nederlandse creatieve ondernemers hebben de mogelijkheid om zich voor 495,- euro te presenteren op het Holland Paviljoen. Let op; aanmelden kan nog tot uiterlijk 30 juni aanstaande. Een bezoek aan DMexco en de Holland borrel is vrij toegankelijk. Meer informatie is ook te vinden via de website: http://www.dutchdigitalagencies.com/events/dmexco2015.

Meer informatie over de Topsector Creatieve Industrie, kijk hier en op www.clicknl.nl enwww.creativecouncil.nl.